Cine face schimbarea?

02.01.2017

Acum doua zile, la ora 22 si ceva vad pe Facebook un live de la Digi 24. Mii de oameni urmăreau live-ul. Asa am ajuns eu sa dorm 4 ore în acea noapte. Asa am ajuns eu sa fac cunoștință cu urmările unei legi promulgate mișelește.

A doua zi, nervoasa si sigura pe faptul ca toti românii simt ca mine, doar i-am văzut în miez de noapte pe străzile Bucurestiului, am mers la școală unde credeam ca am sa dau de persoane ce simt ca mine.

Am fost stupefiata sa văd că până și persoanele cele mai deschise din clasa erau nepăsătoare. “Ce poate face un copil la protest? De ce sa protestam? Nu îmi pasă. Nu am timp. Lasă că protestează altui pentru mine. Oricum nu o sa se rezolve nimic dacă merg eu sa protestez.”

De ce oare suntem plini de nepăsare chiar și atunci când noi avem de suferit? De ce oare ne cramponăm la ideea ca eu sunt un simplu cetățean ce nu poate face o schimbare? Ești un simplu cetățean, exact ca cel din dreapta ta care a ajuns sa te calce în picioare pe tine și pe tara ta de care ai devenit atât de dezgustat ca nu-ti mai pasa de ea. Cum iti permiti tu, ca roman, sa spui ca nu-ti pasă de ce vezi în jur? Cand o tara întreaga iese din case, pe străzi, sub camerele presei și strigă cu convingere si indignare? Cum poate sa nu-ti pese de cei din jur ce vor rămâne aici după ce tu îti vei lua tălpășița si vei pleca afara? De ce oare se trezesc toti prea târziu? 

“România, trezetste-te!” 

De cate ori nu am auzit oare sloganul asta scandat în decursul istoriei? Și ne-am trezit? Unele generării da, dar din păcate cele ce le-au precedat au căzut într-un somn adânc. Unde erai tu, suta de milioane de Bucureșteni când s-a votat? Unde erai tu, o Românie acum pe străzi, scandand ca vrea democratie si nu gratiere? Unde erai tu, da, tu, cu tine vorbesc, cand ai fost chemat să îti expui punctul de vedere?!

Romania, trezeste-te! Poate glasul miilor de tineri, chiar și fără drept de vot, ce ies cu pasiune pe străzi și refuza sa plece capul asa cum au făcut-o părintii lor te va face sa realizezi ca ai greșit. Ca trebuia sa mergi la vot. Ca trebuia sa nu îti pese de uleiul ala din punga. Ca trebuia sa gândești că în viitor, pensia aia tot la fel de însemnată va fi dacă cresc preturile peste tot. Ca trebuia sa te gândești la binele meu, al copilului ce încă nu a fost gonit din tara asta, la copilul ce încă visează să schimbe tara în care a crescut!

Va plângeti ca plecam cu miile din tara dar ce sa facem? Voi ne goniti! Voi și ipocrizia voastră! Degeaba ieșim în stradă, degeaba va spunem să nu credeți în minciuni deșarte spuse de politicieni corupti ce simt glonțul iminent ce se apropie de integritatea lor… Degeaba, degeaba, degeaba!

ROMANIA, TREZESTE-TE! Haide, ridicate din patul nepăsării si ieși în stradă! Tu ești schimbarea! Tu ala de 15 ani, tu ala de 18, tu ala de 40 si tu ala de 68! 

Trezete-te, căci dormi în nepăsarea ta și nu vezi ca ne otrăvești! Ne omori cu indiferenta pe care o prezinti ca mai apoi tot tu să te plângi că trăiești într-o tara de c*cat! Ce îti propui? Sa ma alungi si pe mine care încă sper?

Revino-ti, Românie! Ai strigat ca vrei ca ai tai copii sa trăiască liberi iar copiii tăi ce fac? Sa întorc împotriva ta, bătrâne, căci tu ești cel ce ai cerut democrația ca apoi sa susții călcarea ei în picioare, noaptea, sub ascunzișul lunii. 

Dar noi ne-am saturat! Ne-am săturat să fim “generația sacrificata” si vrem schimbare! Nu vrem corupție! Nu vrem gratiere! Vrem sa vedem politicienii corupti ce au păgubit statul și buzunarul nostru după gratii, nu liberi, în vârful unui birou plin cu oameni, afându-se în clădiri importante și luând decizii pripite.

Sa-ti fie rușine tie care pui propriul bine înaintea binelui unui popor întreg! Sa-ti fie rușine ca m-ai sacrificat pe mine din nou ca tu sa îti poti lua litrul de ulei!

Sa-ti fie rușine tie ca ti-a fost lene sa ieși din casă la protest! Sa-ti fie rușine ca nu ai votat sau nu ai gândit! Sa-ti fie rușine ca ai ajuns sa nu-ti pese de propria-ti tara si de un popor întreg!

Leave a Reply

